מאכזב? הדו-פרצופיות של טראמפ מכה בעוצמה רבה בתומכיו

אגב, טראמפ טוען, ובצדק, שאם הוא היה מפסיד ואוהדיו היו יוצאים לרחובות כלי התקשורת הגדולים בארה"ב היו יוצאים בכתבות ראשיות נגדו על כך שהוא אינו מכבד את תוצאות הבחירות הדמוקרטיות, אבל כשמדובר באנשים משלהם, הם ממלאים את פיהם מים
שלמה ריזל 14 Comment on מאכזב? הדו-פרצופיות של טראמפ מכה בעוצמה רבה בתומכיו

פחות משבוע לאחר הניצחון המזהיר והמדובר של טראמפ בבחירות, עדיין אין תשובה לשאלת השאלות: כיצד יראה ממשלו של הפרזידנט טראמפ • תומכיו שמגלים פתאום שהאדם שבו בחרו כדי לשנות את הממשל המושחת בוושינגטון מתגלה כערמומי • וגם: לאן יובילו ההפגנות?

דונאלד טראמפ צילום: איציק רויטמן
אגב, טראמפ טוען, ובצדק, שאם הוא היה מפסיד ואוהדיו היו יוצאים לרחובות כלי התקשורת הגדולים בארה"ב היו יוצאים בכתבות ראשיות נגדו על כך שהוא אינו מכבד את תוצאות הבחירות הדמוקרטיות, אבל כשמדובר באנשים משלהם, הם ממלאים את פיהם מים
22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פחות משבוע לאחר הניצחון המזהיר והמדובר של טראמפ בבחירות, עדיין אין תשובה לשאלת השאלות: כיצד יראה ממשלו של הפרזידנט טראמפ.

אם לשפוט לפי האמירות הרבות שטראמפ הספיק להפריח (כדרכו) מאז הבחירות, נראה שחלק גדול מהמצביעים שלו הולכים להתאכזב. חלקם בצורה חלקית וקלילה, וחלקם בגדול. קחו למשל את האמירה שלו בדבר העברת השגרירות האמריקנית לירושלים – מושא חלומם של 99% מהיהודים שהחליטו להצביע לו למרות מגרעותיו. ביום שישי יצאה הבהרה מסביבתו של טראמפ לפיה העברת השגרירות תתבצע "תחת קונסנזוס". "תחת קונסנזוס" פירושו שהחלום הזה הולך ומתרחק כי קונסזוס בנושא אינו באופק. אתם יכולים גם לקחת את אמירתו בנוגע ל"קריעת הסכם הגרעין עם איראן" שקיבל פירוש על ידי אחד מיועציו ולפיו אין כוונה לקריעת הסכם הגרעין עם איראן כפשוטו, אלא לבחינה מחודש שלו. המילים שונות בקצת, המשמעות קוטבית.

וזה בא גם לידי ביטוי ביריבתו הילארי קלינטון שהפכה מ"מכשפה", "מושחתת" ו"מסוכנת" ל"אשה נחמדה, לבבית ונחמדה' ואילו אובמה הפך מ"הנשיא הגרוע ביותר בתולדות ארה"ב" ל"אדם חכם מאוד שאמשיך לעמוד עמו בקשר כדי לשמוע את עצותיו".

מבולבלים? גם אנחנו. הדו-פרצופיות הזו של טראמפ מכה בעוצמה רבה בתומכיו שמגלים פתאום שהאדם שבו בחרו כדי לשנות את הממשל המושחת בוושינגטון מתגלה כערמומי ואולי אפילו שקרי לא פחות. איך אמר לי פרשן פוליטי מכלי תקשורת יהודי בארה"ב "אני מפחד שטראמפ לא עשוי מאותו חומר של אריאל שרון. כלומר שהוא לא בולדוזר לפי מה שנוח לו, וכאשר הוא מגיע לפסגה הוא מאכזב את כל התומכים שלו עם קלישאה של 'מה שרואים מכאן לא רואים משם'".

אגב, יש שאומרים כי הדו-פרצופיות הזו של טראמפ מדומה. לדבריהם הפרצוף האמיתי שלו הוא של טראמפ שמוכר לנו מהמירוץ לבית הלבן – לא קונבנציונלי, אאוט-סיידר והכי לא פולטיקלי-קוקרט שיש. אממה, טראמפ חייב להרגיע את 56 המיליונים שלא תמכו ועוד 75 המיליונים שתומכים במחנה קלינטון ושלא הלכו להצביע (בארה"ב מעל ל-320 מיליון תושבים) ולכן הוא קודם כל מניח את דעתם של החוששים.

ובינתיים, בלילה האחרון נמשכו, זה היום החמישי הפגנות אלפים נגד טראמפ בחוצות הערים הגדולות בארה"ב – ניו-יורק, סן-פרנסיסקו, שיקגו ועוד – שלוו במעשי וונדליזם מכוערים. ברור שמדובר בהפכנות מאורגנות היטב ולא בבוחרי קלינטון מאוכזבים. פוסט באחת הרשתות החברתיות אף נקט במי שייתכן שעומד מאחרי ההפגנות הללו – היהודי האמריקני ג'ורג' סורוס שנמנה על גדולי תורמי ה'קרן לישראל החדשה' שנועדה להשליט גם בארץ אג'נדה שמאלנית קיצונית. ברשת צצו גם מודעות פרסום שהציעו שכר של "בין 12 ל-18 דולרים לשעה עבור השתתפות בהפגנות, עם אפשרות להחזרי דלק". מה זה אם לא מטה מאבק מאורגן ואנרכיסטי?

אגב, טראמפ טוען, ובצדק, שאם הוא היה מפסיד ואוהדיו היו יוצאים לרחובות כלי התקשורת הגדולים בארה"ב היו יוצאים בכתבות ראשיות נגדו על כך שהוא אינו מכבד את תוצאות הבחירות הדמוקרטיות, אבל כשמדובר באנשים משלהם, הם ממלאים את פיהם מים.

אז מה ת'כלס? כדי לבדוק מה כוונותיו האמיתיות של טראמפ צריך לבדוק את "הכוורת" הפנימית שתקיף אותו. אם הוא ימלא את המשבצות ברפובליקנים מוכרים ונחרצים בדעותיהם (ומבחנתנו, בראש ובראשונה כלפי ישראל) כמו ניוט גינגריץ', ג'ון בולטון, כריס כריסטי, המושל מייק האקבי, רודי ג'וליאני ועוד, סימן שטראמפ העכשווי הוא רק הצגה ושהוא מתכוון לכונן ממשל חדש כפי שהבטיח בבחירות. אם לא, טראפ יתגלה כעוד פוליטיקאי, ולנו רק נותר לקוות שהמכות שנחטוף ממנו, חלילה, לא יכאבו.



14 תגובות

מיין תגובות
  1. 14

    זה היה ברור שהכל פוליטי כמו שאמר..האומר….. הבטחתי אבל- לא הבטחתי לקיים

    1. טרמפ הוא ה……ט ראמפ הוא ה…… מה אתכם יצאתם מדעתכם?

      1. ברור שהבנאדם הזה כן הוכיח את עצמו!!!!!!!! הוא מנהל ענק של חברות גדולות ואם לפי כל התארים שחילקו לו למעלה… הוא לא היה מצליח כ"כ. ההוכחה הי שמנהל ששונאים אותו כולם שומעים מזה.. וכאן התייצבו כל העובדים שלו מאחוריו.. תנו קרדיט.. הוא בנאדם ממולח ומשופשף תנו לרכבת לדהור. הוא יחזיר את אמריקה לגדולתה אחרי השנים של ה"עבדות" של אובמה

  2. 13

    יש קיצוניים משתי הצדדים והעיקר להתריס

  3. 12

    לב מלכים ושרים ביד ה … אל תשכחו 🙂

  4. 11

    התקשורת רוצה שהמצביעים יהיו מבולבלים עכשיו.
    אבל אנחנו לא…

  5. 10

    כמו כל נשיא וכמו כל ראש ממשלה נורמלי
    דיבורים והבטחות עד הכסא

  6. 8

    האמריקאים באופן מסורתי עושים מה שבא להם לפי קפריזות בלי מחוייבות לשיקול דעת וכובד ראש גם בהחלטות הרי גורל
    בעשור האחרון זה כבר בא לידי ביטוי גם בבחירת מנהיגיהם, גם אובמה הכושי הזה, היה סוג של בחירה יהירה ומתריסה
    של העם האמריקני שרצה להוכיח עד כמה הוא חופשי ולא פועל לפי הציפיות של אף אחד
    עכשיו יכול להיות שהם יקבלו את הלקח שלהם מטראמפ המטורף הזה שיתפוצץ להם בפנים
    גם לגבי טראמפ עצמו יש סבירות שילמד להתחנך מחדש כשיתחיל לקבל את התגובות על כל קפריזה שלו גם מהתקשורת וגם מהעם
    וחברי הקונגרס והסנאט
    סביר להניח שבגמר הקדנציה שלו כל הצדדים יצאו חבולים,
    אבל אותנו מעניין שאנחנו בפרט והעולם בכלל לא נשלם מחיר כבד על התזזיתיות של האיש,
    בדרך הטבע העולם לא יוכל להתנהל ברוגע אפילו רגע אחד כשמטורף חסר מעצורים שכזה עם כל שגיונותיו תופס בהגה השילטון של מעצמת העל,
    האפשרות היחידה לשרוד את זה ולשמור על שלוות נפש, זה אך ורק באמונה, והרבה אמונה!

  7. 7

    התקשורת אכלה לנו תראש עם טראמפ.

    תרגיעו הבנאדם עוד לא התחיל לעבוד וכבר הפכתם אותו לשקרן מקצועי.

    אז בבקשה דייייייי

  8. 6

    הבן אדם לא אמר כלום (זה היה ברור שהוא לא באמת יעביר את השגרירות ולא באמת יקרע את ההסכם) וכבר יצאתם עליו, אתם ככ נגד. לא הייתי מאמינה עליכם. חבל.תנו סיכוי.

    1. זה נכון! כל הברברת הזאת חסרת היגיון
      אי אפשר לשפוט בן אדם בלי שנותנים לו את האפשרות להוכיח את עצמו
      ובשביל זה דרוש הרבה זמן, בו הנשיא הנבחר יבחן לפי המעשים ולא הדיבורים
      אנחנו הישראלים פשוט נהיינו לחוצים ומפוחדים
      בגלל הטראומות שעברנו כאומה יחידה (וקטנה מספרית באופן יחסי) מול כל העולם
      ובפרט אחרי שתי קדנציות של אובמה, מכאן יוצאים החששות והחרדות וחוסר הסבלנות
      חכמינו אמרו סייג לחכמה שתיקה, בואו נשתוק וניתן לבורא עולם לנהל את העולם
      מי יודע אולי יתגלגל שדווקא טראמפ שהתמודד בעצמו כאחד מול כולם יבין אותנו
      ואת ההתמודדויות שלנו, סוף סוף הוא ראוי לכבוד כי זה הרי משמיים כיבדוהו

  9. 5

    כתבה מגמתית ומטופשת, דבר ראשון הדבר החשוב זה ממש לא העברת השגרירות לירושלים, ורוב היהודים שתמכו בו לא חשבו לרגע שזה יקרה, והשנוי בסגנון זה דבר מתבקש, יש הבדל בין התמודדות בבחירות לבין המעמד אחרי שנבחר, ואף אחד לא חשב שזה לא יקרה, השאלה היא האם זה יהיה משהו באמצע כמו שסביר או שלא וזה העתיד יקבע